Artikelen

Met persoonlijke ervaringen, praktijkkennis en tips helpen we klantcontact in Nederland graag verder.
117 begrippen uit het klantcontact
Een spiekbriefje voor iedereen in het KCC.
Ga naar klantcontact alfabet
Filter
Reset filters
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Het Detacheringsdagboek: van 1 aanvraag naar 3 plaatsingen voor RIFF

Detachering
Detacheringsdagboek
Case
In ‘Het Detacheringsdagboek’ nemen we je mee in het detacheringsproces: van eerste belletje tot handtekening. Dit keer de 3 plaatsingen bij RIFF.

Kwaliteitsmonitoring 2.0 in klantcontactcentra

White paper
Artikel
Kwaliteitsmonitoring, je hebt er vast van gehoord. In dit artikel vind je de best practices en hoe AI je vooruit helpt.

Het Detacheringsdagboek: plaatsing bij Change binnen 48 uur

Detachering
Detacheringsdagboek
Case
We nemen je mee in het detacheringsproces: van eerste belletje tot laatste handtekening. Dit keer Ravin Alam bij Change.

3 tips voor balans in je werk als teamleider

Blog
Consultants
In Martine’s blogserie deelt ze haar ervaringen als interim teamleider in klantcontact. Deze blog: 3 tips voor balans in je werk als teamleider.

De uitdagingen en voordelen van werken als interim teamleider

Blog
Consultants
In Martine’s blogserie deelt ze haar ervaringen als interim teamleider in klantcontact. Deze blog: de voordelen en uitdagingen die ze tegenkwam..

Succesvol klantcontactmedewerkers werven: tips & ervaringen uit de praktijk

Blog
Consultants
In Martine’s blogserie deelt ze haar ervaringen als interim teamleider in klantcontact. Deze blog gaat over het werven van geschikt personeel.

11 manieren om ziekteverzuim aan te pakken in een klantcontactcenter

Artikel
White paper
Het ziekteverzuim ligt in KCC's gemiddeld hoger dan bij andere bedrijfsonderdelen. Daarom besteden we er extra aandacht aan in dit artikel.

Werving & selectie voor ATAG (2/2): nieuwe baan voor Eugene Kelder

Werving & Selectie
Testimonial
Hoe een gesprek van zes jaar terug Eugene Kelder nu nog steeds helpt en een baan opleverde bij ATAG...

Werving & selectie voor ATAG (1/2): Julian van Primox

Case
Werving & Selectie
Hoe een bezoek aan het prachtige ATAG Experience Center al snel tot een succesvolle plaatsing leidde voor Eugene Kelder...

Het Detacheringsdagboek: Van ingevulde opdracht tot training op maat én vaste aanstelling

Detachering
Case
Detacheringsdagboek
In ‘Het Detacheringsdagboek’ nemen we je mee in het proces van eerste belletje tot laatste handtekening - en verder. Dit keer over Niek bij Eteck.

Interview Maarten de Haan over plaatsing bij Donation Company

Interview
Werving & Selectie
Waar verjaardagen allemaal goed voor zijn; razendsnel een mooie plaatsing voor Maarten de Haan bij Donation Company. Lees hier het hele verhaal.

De bouwstenen voor een ijzersterk team vol Gen-Z's

Artikel
White paper
Als je begrijpt hoe Gen-Z in elkaar steekt, kun je ze motiveren. En met motivatie komt inzet, komt succes. Lees er hier alles over.

Hoe intervisies waardevol worden in de praktijk

Artikel
Consultant Alan Beijlen neemt je mee in hoe een intervisie niet alleen een fijn moment wordt, maar je ook helpt in de praktijk.

Blog Jan van Lent: Waarom werken als consultant juist wél werkt

Blog
In zijn blog gaat consultant Jan van Lent in op het 'niet hebben van een thuis' als gedetacheerde en of dat wel echt zo is.

Interview met HR-directeur bij Global Talk na succesvolle plaatsingen

Interview
Case
Werving & Selectie
Voor één organisatie twee zoekopdrachten tegelijk voor heel verschillende managersrollen, dat gebeurt niet vaak. Toch lukte het ons bij Global Talk.

Leidinggeven aan Generatie Z in een Klant Contact Center

Artikel
White paper
Elke generatie heeft zijn eigen unieke eigenschappen, hoe ga je daarmee om als leidinggevende? Wij helpen je op weg met het managen van Generatie Z.

Blog Martine: Het risico van de perfecte match

Blog
Detachering
Primox
Consultants
In alweer de derde blog van Martine lees je over het leven als gedetacheerde teamleider. Dit keer: het risico van het vak...

Het Detacheringsdagboek: Een voicemail van een oude bekende…

Detachering
Case
Detacheringsdagboek
Dit keer in ‘Het Detacheringsdagboek’ een voicemail van een oude bekende die leidde tot een klus voor Alan.

AI als waardevolle aanvulling voor Telefonisch Klantcontact

White paper
Artikel
Bij Primox – net als veel andere organisaties – zijn we ons aan het oriënteren op de voordelen van AI. We nemen je er dit artikel in mee.

Het Detacheringsdagboek: Binnen 48 uur de perfecte match

Detachering
Case
Detacheringsdagboek
In ‘Het Detacheringsdagboek’ nemen we je mee in het detacheringsproces: van eerste belletje tot laatste handtekening binnen 48 uur bij ABN AMRO.

Maak jouw KCC een 'Great Place to Work' voor Teammanagers

Artikel
White paper
Veel bedrijven behalen graag het officiële keurmerk 'Great Place to Work'. We vertellen je over de voordelen en - belangrijker - hoe je er een wordt.

Cursist Linda over Basisopleiding Teammanager

Artikel
Training
Momenteel is er weer een basisopleiding voor Teammanagers in volle gang. Tijd voor een kleine update en een inkijkje in de training.

Interview met nieuwe mede-eigenaar Koen Velthuijs

Interview
Nieuws
Primox
Vanaf 1 januari 2023 is Koen Velthuijs de nieuwe mede-eigenaar van Primox. We gingen met Koen in gesprek en vroegen hem het hemd van zijn lijf.

Ziekteverzuim in een Klant Contact Center, hoe ga je ermee om?

Artikel
Ziekteverzuim – ook wel absentie – komt relatief vaak voor bij een Klant Contact Center. Maar wat is het, waar komt het door en wat kost het?

Binnen een half jaar vier teamleiders voor ZDG

Case
Testimonial
Interview
Werving & Selectie
In 2022 maakten we vier keer de Perfecte Match bij de Zorg Diensten Groep (ZDG). In dit artikel lees je hoe de betrokkenen het ervaarden.

Floor Ebbelaar over de basisopleiding Teammanager

Training
Testimonial
Interview
Floor Ebbelaar vertelt ons hoe zij de basisopleiding ervaarde en wat dit voor haar en haar collega’s veranderde.

De Klant Contact Teammanager van nu

Artikel
White paper
De laatste dertig jaar veranderde er veel in ons leven. Zo ook in het werk van een Teammanager. In dit artikel lees je hoe en wat.

Blog Martine: Over NS, Vattenfall en vast cont(r)act bij Primox

Blog
Detachering
Consultants
Vorig jaar juni schreef Martin een blog over haar eerste opdrachten voor Primox. Hoogste tijd voor een update!

Cursist Martijn over Basisopleiding Teammanager: ‘Veel aan coachingstechnieken'

Interview
Training
Testimonial
Martijn Gremmen is één van de cursisten die deelneemt aan de basisopleiding. We vroegen 'm hoe hij het ervaart en of het voor jou ook waardevol is.

Op zoek naar de beste manier van hybride werken

Artikel
White paper
Nu we de pandemie bijna lijken te vergeten, keren bedrijven en medewerkers deels terug naar oude werkgewoonten. Maar er is ook heel wat veranderd.

Interview met Martijn na contract- èn opdrachtverlenging

Nieuws
Interview
Primox
Detachering
Martijn Steevensz, onze consultant, verlengde onlangs zijn opdracht bij ABN AMRO èn zijn contract bij Primox. Alle reden voor een gesprek natuurlijk!

Waarom je Werving en Selectie moet uitbesteden

Artikel
Werving & Selectie
In dit artikel nemen we je mee in de voordelen voor organisaties en kandidaten als het Werving & Selectieproces wordt uitbesteed.

Je Klant Contact kalibreren kun je leren

Artikel
White paper
Binnen Klant Contact Centers wordt vaak over kalibreren gesproken. Maar wat is dat en wat heb je eraan? We nemen het dit artikel onder de loep.

Binnen twee weken de perfecte match bij Arts en Zorg

Case
Artikel
Interview
Testimonial
Werving & Selectie
Een succesvolle werving en selectie, dat mogen we zeker zeggen. Maar het liefst laten we dat onze klanten zeggen. Lees hoe we Arts en Zorg hielpen!

Alles over de nieuwe functie van Koen als Manager Operatie

Primox
Nieuws
Interview
Onlangs deelden we dat Koen als manager operatie aan de slag is gegaan. Benieuwd naar de ins en outs, stelden we Julian en Koen een paar vragen!

Hoe Teams je leven als teamleider makkelijk maakt

Artikel
White paper
Als leidinggevende kun je handig gebruikmaken van alle mogelijkheden die Office 365 te bieden heeft. In dit artikel lees je hoe.

Alle begrippen uit het Klant Contact Center op één pagina

Artikel
In KCC's kom je veel jargon tegen. Daarom zetten we de meest voorkomende termen voor je op een rijtje in éé handig overzicht. Van A tot Z.

Dubbelinterview met freelance leidinggevende Lucien en Julian (eigenaar Primox)

Interview
Primox
Werving & Selectie
zzp
Lucien startte onlangs bij DELA als zzp'er via Primox. We stelden Lucien en Julian een paar vragen over de samenwerking en hoe die tot stand kwam.

Zo ga je om met weerstand

Artikel
White paper
In dit artikel gaan we in op vragen rondom weerstand. Van hoe weerstand ontstaat tot de vraag of het echt een probleem is.

Zo ervaarden Kay en Thari de basisopleiding voor Teammanagers

Case
Training
Testimonial
We zijn natuurlijk heel benieuwd naar de ervaringen van de deelnemers. Daarom stelden we twee deelnemers, Thari en Kay, een aantal vragen.

Zo motiveer je medewerkers

Artikel
White paper
We kennen het allemaal binnen het Contact Center: gedemotiveerde medewerkers. Maar wat zijn hierin nu de meest voorkomende issues?

Blog Cas: Focus en garagewerk [#3]

Blog
In een serie van drie blogs vertelt Cas over zijn werk, interesses en hoe hij die combineert. Deze keer: garagewerk en de focus die dat neemt.

Blog Cas: Cross-over tussen Klant Contact en IT [#2]‍

Blog
In een serie van drie blogs vertelt Cas over zijn werk, interesses en hoe hij die combineert. Deze keer: de cross-over tussen Klant Contact en IT.

De allereerste Primox dag

Primox
Artikel
Zaterdag 18 september was het dan zover: de eerste echte Primox dag. Dit artikel lees én zie je er alles over.

Blog Cas: Motormanagement [#1]

Blog
In een serie van drie blogs vertelt Cas over zijn werk, interesses en hoe hij die combineert. Nummer 1: Motormanagement!

Onboarding van teammanagers bij Contact Centers

Artikel
White paper
In dit artikel richten nemen we je mee in het onboardingstraject van teammanagers binnen Contact Centers.

Blog Kevin: Vertrouwen in medewerkers, ervaringen en jezelf

Blog
Deze blog vertelt Kevin je over zijn persoonlijke achtergrond en hoe hij die gebruikt voor zijn werk van nu. En natuurlijk: de gedetacheerde opdracht.

Blog Martine: Detacheerder waar ik mezelf mag zijn

Blog
Primox
Testimonial
Consultants
Martine neemt je in haar blog mee in haar eerste opdrachten via Primox en haar kijk op het leven als gedetacheerde bij Primox.

Het breedtegesprek in een Contact Center

Artikel
White paper
In dit artikel en bijhorende whitepaper gaan we dieper op het klantgesprek. Of wel: breedtegesprek. Ze zijn belangrijker dan ooit tevoren.

Alle antwoorden op jouw vragen over detachering

Artikel
Detachering
In dit artikel beantwoorden (bijna) al jouw mogelijke vragen over detachering. Van onzeker naar overtuigd.

Wat je mag verwachten van een KCC-Teamleider

Artikel
White paper
Detachering
Werving & Selectie
Om de vraag ‘wat mag je verwachten van een KCC-Teamleider?’ te kunnen beantwoorden, kijken we eerst naar andere vragen. Want dat verschilt per KCC.

Blog Koen: De eerste detacheringsopdrachten

Blog
Primox
Detachering
Koen schreef een blog over zijn eerste detacheringsopdrachten via Primox bij ABN-Amro en Arts en Zorg. Hoe dat liep? Dat lees je in het blog.

Zo zorg je voor goede medewerkerstevredenheid

Artikel
White paper
Hoe zorg je nu voor een hoge mate aan tevredenheid en betrokkenheid binnen je team? Dat vertellen we je dit artikel en bijhorende whitepaper.

Mens vs operatie: zo houd je oog voor de mens achter de agent

Artikel
White paper
Binnen een KCC heb je als Teammanager vele ballen hoog te houden en zit je regelmatig tussen twee vuren in. Valkuilen? Jazeker. Lees maar!

Dubbelinterview met nieuwe marketingspecialist Daan

Interview
Primox
Nieuws
Daan Douven is onlangs toegevoegd aan het Primox team. Hij zal op freelance basis werkzaamheden verrichten op het gebied van marketingcommunicatie.

De adviseur binnen het Contact Center: het schaap met vijf poten

Artikel
White paper
In dit artikel staan we stil bij wat er van een adviseur, binnen het Contact Center, over het algemeen wordt verwacht.

‘Help! Ik had gisteren al een Contact Center nodig’

Artikel
White paper
En dan heb je ineens een Klant Contact Center nodig… In dit artikel lees je alles over het KCC en waarom ze soms ineens nodig zijn.

Coachen op afstand binnen het Contact Center

Artikel
White paper
In dit artikel pakken we een variant van het coachen beet om verder op in te gaan: het coachen op afstand. Want dat is relevanter dan ooit tevoren.

Leiderschap en coaching in een Contact Center

Artikel
White paper
Dit artikel hebben wij het over 't verschil tussen leiderschap en coaching en de soorten coaching.

Dubbelinterview over vast contract van Koen met Julian (eigenaar Primox)

Primox
Interview
Nieuws
Koen heeft zich in het begin van het jaar verbonden aan Primox. Onlangs tekende hij al een vast contract. Reden voor een interview natuurlijk!

Partnership Spril en Primox: de ‘ins en outs’

Artikel
White paper
Eind 2017 begon Primox als KCC specialist op management niveau. Lees alles over de samenwerking met Spril, specialist op Workforce Management (WFM).

Blog Marieke: De perfect bij mij passende opdracht

Blog
Primox
Gedetacheerde Marieke schreef een blog over de opdracht die ze via Primox kreeg, hoe dat ging en waar ze mee te maken kreeg.

Alternatieven voor het sturen op AHT in je Contact Center

Artikel
White paper
Binnen het Contact Center zijn er genoeg alternatieven voor het sturen op de Average Handling Time (AHT). Zijn er goede alternatieven? Lees het hier.

Marjolein, de eerste vaste medewerker van Primox

Nieuws
Primox
De eerste die zich aan Primox verbindt is Marjolein. We zijn benieuwd naar de beweegredenen van Marjolein en Julian om met elkaar in zee te gaan.

Teammanager taken bij planning en roostering

Artikel
White paper
Hoeveel een Teammanager te maken krijgt met planning en roostering, ligt aan de organisatiestructuur. Maar dat je er mee te maken krijgt, staat vast.

Het belang van een diverse skillset als Teammanager

Artikel
White paper
Diversiteit bij een Teammanager is een belangrijke aanvulling binnen elk bedrijf. Binnen de KCC Branche wordt er veel verwacht. Wat? Lezen maar!

Verandermanagement binnen het Klant Contact Center

Artikel
White paper
Verandering binnen het Klant Contact Center is een continu proces. Hoe je ermee omgaat lees je in dit artikel en de bijbehorende whitepaper.

Tips voor thuiswerkende Teammanagers

Artikel
Corona heerst, dus zit iedereen noodgedwongen thuis. Een pittige opgave. Hoe ga je er het beste mee om? In dit artikel een paar tips.

Stijlen van leidinggeven binnen het Contact Center

Artikel
White paper
De stijl van leidinggeven die gebruikt wordt in een Klant Contact Center heeft veel invloed op 't uiteindelijke bedrijfsresultaat. Daarom dit artikel!

Hoe Daniël via Primox zijn passie terugvond bij ING

Testimonial
Werving & Selectie
Via Primox Werving & Selectie is Daniel aan de slag bij ING. Dit heeft hij zo prettig ervaren, dat hij ons het volgende berichtje stuurde...

Klantenservice; van kostenpost naar verdienmodel

Artikel
White paper
Bij veel bedrijven is de klantenservice een kostenpost, maar sommige bedrijven maken er juist een verdienmodel van. Het klinkt zo mooi, en dat is 't!

Voorbeeldgedrag van leidinggevenden binnen een Contact Center

Artikel
White paper
Dat leidinggevenden voorbeeldgedrag geven, vinden we normaal. In de praktijk gaat dat weleens anders. Drie praktische voorbeelden van hoe 't hoort.

WFM voor Teammanagers binnen een Contact Center

Artikel
White paper
Bij grotere KCC's is de Teammanager samen met afdeling Capaciteitsmanagement verantwoordelijk voor Workforce Management (WFM).

Medewerkerstevredenheid binnen een Contact Center

Artikel
White paper
Een werkgever en -nemer denken snel aan salaris, maar binden en boeien zijn veel grotere veroorzakers van een (on)tevreden medewerker.

Een nieuwe Contact Center locatie openen

Artikel
Elk Contact Center moet op enig moment gaan uitbreiden of verplaatsen naar een nieuwe locatie. Maar hoe doe je dit en waar houd je rekening mee?

Intervisie binnen het Contact Center

Artikel
Binnen het Contact Center worden over het algemeen twee soorten coaching gebruikt om agents te helpen verbeteren. Dit artikel gaan we daar op in.

Hoe we de VHD hielpen aan een teamleider

Testimonial
Case
Werving & Selectie
Voor VHD mochten we aan de slag met het zoeken naar de geschikte kandidaten. VHD vertelt hoe dat ging.

Blog Richard: Game, Set & Match(fixer)

Testimonial
In dit blog vertelt Richard in geheel zijn eigen stijl over hoe Primox hem hielp aan de juiste opdracht.

Blog Marjolein: 1 gesprek, 1 match

Blog
Testimonial
Detachering
In dit blog vertelt - inmiddels vaste medewerker - Marjolein hoe zij aan haar eerste opdracht kwam via Primox.

Julian van der Kieft start Primox

Nieuws
Primox
Primox is live. Primox bestaat. Lees hoe het allemaal begon!
Nieuwsbrief

Primox in je mailbox

Schrijf je in en ontvang elk kwartaal onze nieuwsbrief over klantcontact, werving & selectie en detachering met interessante inzichten en een externe co-host.

Gelukt, je hebt je ingeschreven voor de nieuwsbrief van Primox!
Er ging iets mis. Blijft het misgaan? Stuur een mailtje naar info@primox.nl. Dan schrijven wij je in.