Op zoek naar de beste manier van hybride werken
Nu de meeste coronamaatregelen opgeheven zijn en we de pandemie bijna lijken te vergeten, keren bedrijven en medewerkers deels terug naar oude werkgewoontes. Meerdere dagen op kantoor werken en in de file staan hoort weer bij het dagelijks leven. Maar is het wel zo handig dat alles weer “normaal” wordt? Is dat überhaupt normaal en moeten we niet kijken naar wat handig en praktisch is voor de medewerker en het bedrijf en dat het nieuwe normaal maken?
In dit artikel en de bijbehorende whitepaper gaan we het hebben over de voor- en nadelen van thuis en op kantoor werken en hoe we in deze nieuwe tijd het beste om kunnen gaan met flexwerken.
Allereerst de voordelen van het op kantoor werken. Want begrijp ons niet verkeerd, dat doen we al generaties lang en er zijn zeker punten die voor het op kantoor werken spreken, zoals:
- Minder misverstanden
- Verbintenis met het bedrijf
- Je hebt eerder door wanneer er iets mis is met iemand
- Connectie met je collega’s
- Scheiding tussen privé en werk
- Overleggen gaat makkelijker
Het deel van de medewerkers dat niet goed thuis kan werken door afleidingen of psychisch de scheiding tussen werk en privé erg nodig heeft, zal geneigd zijn voor kantoor te kiezen. Ook het voorkomen van misverstanden en verbinding aan het bedrijf, kunnen voor de werkgever veel opleveren in zowel kosten als tijdsbesparing. Herhaalverkeer of medewerkers die na korte periode vertrekken voor ander werk door een gebrek aan verbinding zijn altijd factoren die bedrijven zo veel mogelijk willen beperken.
Naast deze voordelen zijn er uiteraard ook “nadelen” die kunnen worden opgeheven door thuiswerken. Heffen deze punten elkaar op of staan ze recht tegenover elkaar? Of is dat niet het geval? Wat is daarnaast slim voor bedrijven om als policy toe te passen? Moet er een harde scheiding zijn zoals vaste kantoordagen? Of werkt dat juist minder effectief?
Ben je geïnteresseerd in het vervolg? Vraag hieronder de whitepaper aan met je e-mailadres en ontvang het document waarin we verder ingaan op hoe het ideale hybride werken er volgens ons uitziet.
Download de white paper
Stuur ons dan een mailtje naar info@primox.nl.
Gerelateerde artikelen
Kwaliteitsmonitoring 2.0 van telefoongesprekken in klantcontactcentra
11 manieren om de impact van ziekteverzuim aan te pakken in een klantcontactcenter
Hoe intervisies waardevol worden in de praktijk
Primox in je mailbox
Schrijf je in en ontvang elk kwartaal onze nieuwsbrief over klantcontact, werving & selectie en detachering met interessante inzichten en een externe co-host.