Zo ervaarden Kay en Thari de basisopleiding voor Teammanagers
In september 2019 startten we samen met onze partner Spril met onze eerste training voor leidinggevenden in Klant Contact. Inmiddels hebben we meerdere modules en zelfs een basisopleiding voor Teammanagers. De eerste basisopleidingen zitten er nu op. We zijn natuurlijk heel benieuwd naar de ervaringen van de deelnemers. Daarom stelden we twee deelnemers, Thari Drenth en Kay van Santvoort, een aantal vragen. Zij vertellen je over hun ervaring met de basisopleiding voor Teammanagers.
Hi Thari en Kay! Leuk dat we jullie wat vragen mogen stellen. Welke drie woorden komen in jullie op als jullie aan de basisopleiding denken?
Thari: “Persoonlijk, praktijkgericht en een mooie basis.”
Kay: “Sparren, verbeteren en spinnenweb. Spinnenweb zal ik even verklaren; alles wat in de training wordt uitgelegd, staat in verband met elkaar. Voor mijn gevoel is het dus een mooi en strak spinnenweb als je alle facetten van een Klant Contact Center (KCC) strak hebt staan. Als jij een onderdeel in je KCC niet onder controle hebt, dan is heel je spinnenweb uit vorm.”
Wat was de reden dat jullie je inschreven voor de basisopleiding?
Thari: “Ik weet al een tijd dat ik een volgende stap in mijn carrière wil zetten. Primox kwam op mijn pad in mijn zoektocht naar coachende functies. Na kennis te hebben gemaakt met Julian besloot ik dat ik meer behoefte had aan een onderbouwende opleiding. De opzet van de training sloot daar perfect op aan.”
Kay: “Ik ben al jaren teamleider van de serviceafdeling bij een groothandel. Omdat ik weet dat Klant Contact Centers enerzijds heel effectief werken en anderzijds oog hebben voor kwaliteit was ik nieuwsgierig wat de opleiding mij kon brengen. Ik wilde vooral meer weten over de besturing van het KCC, Work Force Management en de technologische inrichting. Ik verwachtte hier binnen mijn huidige en eventueel toekomstige werk profijt van te hebben.”
Wat was jullie verwachting vooraf?
Thari: “Ik wilde eigenlijk ook eens bevestiging krijgen van iemand met ervaring, om te kijken of de rol van een coach bij mij past. Daarnaast hoopte ik inzicht te krijgen in wat mijn ontwikkelpunten zouden zijn.”
Kay: “Voor mij was het dus van belang om op de hoogte te zijn van de ins en outs van een KCC anno 2021 en volledig mee te gaan in de trends en terminologieën waar deze prachtige wereld gebruik van maakt.”
Wat leverde de training jullie op?
Thari: “Met de goede feedback die ik heb ontvangen en de bemoedigende woorden van Marjolein ben ik er zeker van dat ik de goede richting kies. Ik heb ook echt een beeld van de punten waar ik aan kan werken en ik heb handvatten waarmee ik verder kan. Daarnaast heb ik een duidelijk kader waarbinnen ik in een coachende rol aan de slag kan gaan. Dat heeft enorm bijgedragen aan mijn zelfvertrouwen.”
Kay: “Je kan beter vragen; wat niet? Het is namelijk zo ontzettend veel! Ik was al jarenlang leidinggevende. Ik had dus niet heel veel nieuws verwacht, maar in tegenstelling tot mijn verwachting heb ik erg veel geleerd. Ik heb vooral geleerd hoe alles gaat en staat. Alles wat voorbij is gekomen staat in verband met elkaar.”
Wat staat jullie het meeste bij van de training?
Thari: “Het fijne contact met Marjolein. Ik heb het als zeer prettig ervaren dat zij zoveel praktijkervaring heeft en daarmee een schat aan bruikbare voorbeelden heeft. Maar daarnaast heeft ze humor en zelfinzicht en zette ze mijn ontwikkeling steeds centraal.”
Kay: “Marjolein heeft veel mensenkennis en een grote bak aan ervaring. Een betere trainster kon ik mij niet wensen. Ze heeft heel snel in de gaten waar extra ondersteuning nodig is en stelt de juiste vragen aan deelnemers. Hierdoor beheers je de materie nog sneller.”
We zijn benieuwd naar welk cijfer jullie de training geven. En zouden jullie ‘m aanraden aan beginnende Teammanagers of mensen die de overstap willen maken naar die functie?
Thari: “Een 10! Deze training is voor beginners ideaal, omdat het alles omvat waar je mee te maken gaat krijgen. Het contact met zowel Julian als Marjolein is bovendien heel prettig en persoonlijk.”
Kay: “Ondanks mijn jarenlange ervaring als leidinggevende heb ik veel geleerd. Daarom zou ik de training zeker aanraden en geef ik een 9. Mijn enige minpunt is/was corona, daardoor was de training via Teams. Dat is toch een stuk minder persoonlijk. Gelukkig hebben we als afronding van de opleiding nog een sessie en bakkie gedaan op het kantoor in Ede. Zo hebben we elkaar toch gezien.”
Hebben jullie nog vragen voor ons of is er iets wat jullie nog willen delen?
Kay: “Nee, als je na deze training nog vragen hebt, dan let je niet op; alles is aan bod gekomen!”
Thari: “Ik ben nog steeds regelmatig in contact met Julian en Marjolein en wie weet ga ik op een dag aan de slag als coach of trainer bij of via Primox!”
Bedankt voor jullie mooie woorden en de tijd die jullie voor ons hebben genomen!
Ben je benieuwd naar de basisopleiding voor Teammanagers waar Kay en Thari het over hadden? Ga dan naar deze pagina en vind de informatie die je nodig hebt.
Download de white paper
Stuur ons dan een mailtje naar info@primox.nl.
Gerelateerde artikelen
Het Detacheringsdagboek: van 1 aanvraag op korte termijn naar 3 plaatsingen voor RIFF
Het Detacheringsdagboek: plaatsing bij Change binnen 48 uur
Blog Marjolein: 1 gesprek, 1 match
Primox in je mailbox
Schrijf je in en ontvang elk kwartaal onze nieuwsbrief over klantcontact, werving & selectie en detachering met interessante inzichten en een externe co-host.