Maak van jouw Contact Center een 'Great Place to Work' voor Teammanagers

19/4/2023
Koen Velthuijs
Eigenaar

Veel bedrijven in Nederland willen jaarlijks het officiële keurmerk 'Great Place to Work' behalen. Dat vraagt best wat van een organisatie, in tijd en middelen. Juist om die redenen wordt er vaak gekozen om het niet te doen. In Klant Contact Centers is de aandacht voornamelijk gericht op medewerkerstevredenheid van de adviseurs in de lijn. Het doel? Verloop, verzuim en de kwaliteit van de geleverde werkzaamheden verbeteren. Aan Teammanagers wordt over het algemeen minder aandacht besteed, terwijl die groep zeker zo belangrijk is. In dit artikel en bijgevoegde white paper benoemen we de voordelen en willen we je helpen wat je in de dagelijkse praktijk kan doen om een Klant Contact Center een 'Great Place to Work' te maken voor Teammanagers.

Dit zijn de voordelen wanneer een Klant Contact Center voor Teammanagers een 'Great Place to Work' is:

-       Omzetgroei
-       Meer sollicitanten
-       Lager verloop
-       Minder verzuim
-       Hogere productiviteit

Laten we ze één voor één behandelen. In de white paper lees je over alle voordelen en - belangrijker - hoe je jouw Klant Contact Center de ideale plek voor Teammanagers maakt.

Omzetgroei

Je kunt met Teammanagers keuzes maken met betrekking tot verhoging van de omzet door hier een doel van te maken. Door gezamenlijk te bekijken wat reëel zou moeten zijn, zorgt het voor commitment. Hierdoor zal een Teammanager zich verantwoordelijk voelen voor het aandeel van zichzelf en zijn of haar team hierin. Op het moment dat het doel niet gehaald wordt, zal de Teammanager ook met gerichte verbeter ideeën komen om dit doel alsnog te halen.

Meer sollicitanten

De Klant Contact wereld lijkt groot, omdat bijna elke organisatie een afdeling klantenservice heeft. Dan wel in-house of uitbesteed bij een facilitair Contact Center. In de praktijk blijkt dat veel mensen in het wereldje elkaar kennen. Als een organisatie een Great Place to Work is, dan zingt dat snel rond. Dit zal er voor zorgen dat mensen graag bij je organisatie willen werken. In een markt waarbij (goede) arbeidskrachten schaars zijn, wil je dat natuurlijk graag. Het voordeel hiervan is dat je niet zelf actief op zoek hoeft in deze krappe arbeidsmarkt. Wanneer je dan een vacature deelt, ontvang je voldoende interessante reacties.  

Lager verloop

Omdat de werkomgeving voldoet aan hun wensen voor een zinvolle en betekenisvolle baan, zullen de Teammanagers bij jouw organisatie niet snel wegwillen. Daarbij is wel de uitdaging dat de primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden juist zijn en geld niet een trigger wordt om de organisatie te verlaten. Het plezier en enthousiasme van de Teammanager zal hij of zij overbrengen op zijn team. Daardoor zullen ook adviseurs langer bij de organisatie blijven. Dat zorgt voor meer ervaren medewerkers met kennis wat ook de resultaten positief zal beïnvloeden. Een lager verloop zorgt ervoor dat de organisatie minder geld uit hoeft te geven aan het aantrekken van personeel. Bijkomend voordeel: HR kan zich focussen op andere thema’s.

White paper: Hoe word je zo'n 'Great Place To Work'?

In de white paper behandelen we nog twee voordelen en gaan we in op de wijze waarop je een 'Great Place to Work' kan zijn voor Teammanagers. De white paper kun je downloaden via het formulier hieronder. Hulp nodig om een 'Great Place to Work' voor Teammanagers te worden? Wij kunnen daarbij helpen via onze Quick Scan.

Disclaimer: wij hebben geen samenwerking met 'Great Place To Work', in welke vorm dan ook. Het initiatief van dit artikel en bijbehorende white paper komt volledig van Primox.

No items found.

Download de white paper

In deze white paper gaan we door op het onderwerp van dit artikel. Vul je gegevens in, klik op versturen en download direct de white paper: 'Maak van jouw Contact Center een 'Great Place to Work' voor Teammanagers'.

Er ging iets mis bij het versturen. Lukt het bij de tweede keer nog niet?
Stuur ons dan een mailtje naar info@primox.nl.

Gerelateerde artikelen

Kwaliteitsmonitoring 2.0 van telefoongesprekken in klantcontactcentra

White paper
Artikel
Kwaliteitsmonitoring, je hebt er vast van gehoord. In dit artikel vind je de best practices en hoe AI je vooruit helpt.

11 manieren om de impact van ziekteverzuim aan te pakken in een klantcontactcenter

Artikel
White paper
Het ziekteverzuim ligt in KCC's gemiddeld hoger dan bij andere bedrijfsonderdelen. Daarom besteden we er extra aandacht aan in dit artikel.

Hoe intervisies waardevol worden in de praktijk

Artikel
Consultant Alan Beijlen neemt je mee in hoe een intervisie niet alleen een fijn moment wordt, maar je ook helpt in de praktijk.
Nieuwsbrief

Primox in je mailbox

Schrijf je in en ontvang elk kwartaal onze nieuwsbrief over klantcontact, werving & selectie en detachering met interessante inzichten en een externe co-host.

Gelukt, je hebt je ingeschreven voor de nieuwsbrief van Primox!
Er ging iets mis. Blijft het misgaan? Stuur een mailtje naar info@primox.nl. Dan schrijven wij je in.