Cursist Linda over Basisopleiding Teammanager: ‘Naast lesinhoud ook echt mogelijkheid om aan persoonlijke ontwikkeling te werken’
Momenteel is er weer een basisopleiding voor Teammanagers in volle gang. Tijd voor een kleine update en een inkijkje in de training vanuit één van de cursisten. Zo stelden we Linda (DELA) een aantal vragen. Zij vertelt je alles over haar ervaring met de basisopleiding tot nu toe en haar verwachtingen voor de laatste bijeenkomst.
Hi Linda! Leuk dat we je een aantal vragen mogen stellen. Hoe ben je op deze opleiding gekomen?
Momenteel werk ik als coach binnen een klantcontactcentrum. Ik heb de ambitie om in de toekomst als teammanager aan de slag te gaan. Wel wilde ik hiervoor mijn leidinggevende skills een boost geven. Samen met mijn manager hebben we gekeken naar een passende cursus en zo zijn we bij Primox uitkomen.
Wat was de reden dat jij je inschreef voor de opleiding?
De voornaamste reden om in te schrijven was om basishandvatten te krijgen voor de rol als teammanager. Wat mij aansprak was dat de opleiding een breed aanbod kent waaronder gespreksvaardigheden, leiderschap en beïnvloedingstechnieken, maar ook onderwerpen zoals WFM en de besturing van een klantcontactcenter.
Wat waren je verwachtingen vooraf en zijn ze uitgekomen?
Mijn verwachtingen waren dat ik een mooi basisfundament voor de rol als teammanager zou kunnen ontwikkelen. Deze verwachtingen zijn zeker uitkomen. Naast de lesinhoud is er ook echt de mogelijkheid om persoonlijke ontwikkelingsdoelen in te brengen.
Wat levert de training je tot nu toe op?
De training draagt prachtig bij aan mijn eigen ontwikkeling. Zoals ik eerder schreef wordt het fundament gelegd. Ik kijk nu meer naar de breedte van het vak. Daarnaast levert de training vooral voor mijn persoonlijke ontwikkelingsdoelen heel veel op: de betrokkenheid van de trainer Marjolein, het meedenken en ook een eerlijke blik, heeft er voor mij voor gezorgd dat ik met veel vertrouwen op een toekomstige teammanagersfunctie ga reageren.
Wat vind je tot op heden de meest interessante module?
Op dit moment vind ik de module beïnvloedingsstijlen het meest interessant. Dit komt omdat deze module dicht bij mijn eigen ontwikkelingsdoelen staat. Neemt niet weg dat ik de andere modules die we tot nu toe hebben gehad ook leerzaam en van toegevoegde waarde vond.
Wat verwacht je van de laatste module, Verzuim?
Ik verwacht van de module verzuim vooral theorie; dus welke verzuimvormen er zijn. Daarnaast verwacht ik rollenspellen te gaan doen waarbij ik als teammanager verzuimgesprekken moet gaan voeren. Ik ben dan ook heel benieuwd naar wat je als teammanager wel en niet mag vragen in een verzuimtraject.
Wat vind je van het model waarin de training is opgebouwd?
De opbouw van de training is erg prettig. Het was zeer fijn om eerst face-to-face kennis te maken, maar het was ook prettig om via teams de cursus te volgen. Er is nu een klein clubje cursisten van zes personen. Ook digitaal zorgde Marjolein ervoor dat de cursus interactief was. De laatste cursusdag is weer op locatie. Fijn om dan face-to-face de cursus te kunnen afsluiten.
We zijn benieuwd naar welk cijfer je de training geeft. En zou je ‘m aanraden aan beginnende Teammanagers of mensen die de overstap willen maken naar die functie?
Ik geef een dikke 9! De cursus heeft voor mij heel veel bijgedragen aan mijn persoonlijke ontwikkeling. Naast de reguliere cursusdagen heb ik regelmatig met Marjolein gesproken, dat ik als zeer prettig heb ervaren. Ik raad iedereen die de cursus wil gaan doen aan om ook echt zelf in the lead te zijn in wat je nodig hebt. De theorie legt een prachtig fundament maar de persoonlijke touch zorgt ervoor dat je bouwt aan je eigen ontwikkeling. Dit was voor mij echt een meerwaarde.
Is er iets wat je nog wil delen?
Ik kijk uit naar onze laatste trainingsdag! En wat ik graag zou willen meegeven, is om vooral zo door te gaan. Het persoonlijke contact naast de theorie en standaard cursusdagen zorgt ervoor dat Primox excelleert.
Is de Basisopleiding Teammanager ook iets voor jou?
De basisopleiding voor teammanager is weer een succes en daarom starten wij binnenkort weer een nieuwe opleiding. Lees via de knop hieronder meer informatie en meld je aan! Andere vragen, opmerkingen op tips? Neem gerust contact met ons op.
Download de white paper
Stuur ons dan een mailtje naar info@primox.nl.
Gerelateerde artikelen
Kwaliteitsmonitoring 2.0 van telefoongesprekken in klantcontactcentra
11 manieren om de impact van ziekteverzuim aan te pakken in een klantcontactcenter
Hoe intervisies waardevol worden in de praktijk
Primox in je mailbox
Schrijf je in en ontvang elk kwartaal onze nieuwsbrief over klantcontact, werving & selectie en detachering met interessante inzichten en een externe co-host.