Primox
Hoe het allemaal begon
In 2016 had Julian van der Kieft 10 jaar ervaring als leidinggevende, waarvan 9 jaar binnen klantcontact. Bij elke zoekopdracht van zijn werkgever viel hem hetzelfde op: detacheerders schieten met hagel. Zoek je een specialist, dan krijg je razendsnel een paar kandidaten voorgeschoteld. Die waren dan wel allemaal generalist, geen specialist. De juiste persoon voor de juiste job? Ho maar.
Dat kan beter, dacht Julian. Elke vacature verdient oprechte aandacht. Er moest meer aandacht zijn voor de vraag achter de vraag, niet alleen de tekstuele inhoud van een vacature. Doe je dat goed? Dan houd je maximaal twee perfecte kandidaten over. ‘Anderen bespaar ik de tijd en moeite’, dacht Julian. Zo wilde hij opdrachtgever én kandidaat helpen. Met dat idee begon Julian in 2017 met Primox.
De naam Primox komt over vanuit het Italiaans. Een prachtig land vol kunst en cultuur, maar bovenal een land met veel passie voor wat zij doen. Dit sluit perfect aan bij de gedrevenheid die wij voelen in ons werk. Primo staat vrij vertaald voor onmiddellijk, direct, winnaar en vernieuwer. De toegevoegde x haalt het woord terug naar het Nederlands. Daarnaast staat het voor vermenigvuldigen, samen en vergroten.
Onze aanpak
Vanaf dag één gaan we met onze open en directe houding voor je aan de slag. Alles voor de perfecte match tussen opdrachtgevers en kandidaat. Niet elke organisatie zoekt dezelfde kandidaat, zoals niet elke kandidaat bij elk organisatie past. Met die nuchterheid, altijd doorvragen en de ambitie voor het beste helpen we je verder. Of je nou een nieuwe uitdaging of teamleider zoekt. Bij ons krijg je als opdrachtgever maximaal twee geschikte kandidaten voorgesteld.
En als kandidaat weet je dat de opdracht echt iets voor je is. Dat kan, omdat wij de opdrachtgever en de kandidaat écht (leren) kennen. Door wél een voorstelrondje te doen, dat ene extra belletje te doen en een gezonde dosis realisme. Is er geen match? Dan geven we dat aan en denken we met je mee. Die openheid verdien je en is voor alle partijen beter.
Onze missie
De juiste leidinggevende voor het beste klantcontact.
Door leidinggevenden te detacheren, werven & selecteren en trainen brengen we klantcontact in Nederland naar een hoger niveau. Wij zorgen dat de match passend is voor de kandidaat en de opdrachtgever door beide écht te leren kennen. Dat kan alleen met een persoonlijke benadering.
Een match is volgens ons pas goed als hij aansluit op de persoonlijkheden, ambities en kwaliteiten van de kandidaat en de opdrachtgever. Is er geen match? Dan is dat zo. Wij zijn een mooi middel, maar niet het doel op zich.
Onze visie
Klantcontact in Nederland naar een hoger niveau tillen door mensen op een plek te brengen die goed voor hen is.
Daarbij zijn onze kernwaarden heel belangrijk. Zij komen terug in alles wat we doen.
Maak kennis
met ons team
De 3 Primox waarden
Menselijk
Behulpzaam
Oprecht
Blijf verbonden met Primox
Schrijf je in en ontvang elk kwartaal onze nieuwsbrief over klantcontact, werving & selectie en detachering met interessante inzichten en een externe co-host.