Werving & selectie voor ATAG (2/2): zo kwam Eugene Kelder aan zijn nieuwe job
Bij Primox helpen we mensen met detachering, geven we trainingen en doen we werving & selectie voor onze klanten. Over die werving & selectie delen we graag hoe een bezoek aan het prachtige ATAG Experience Center al snel tot een succesvolle plaatsing leidde voor Eugene Kelder. In deel 1 namen we je mee vanuit ons perspectief. In dit artikel, deel 2, vertelt Eugene zelf hoe hij het werving- & selectieproces ervoer.
In de zomer van 2018 heb ik kennis gemaakt met Julian. Na al acht jaar voor dezelfde werkgever te hebben gewerkt was ik toe aan iets anders. Ik heb alle kansen gekregen en aangegrepen om door te groeien. Van agent naar fraudeanalist tot teammanager fraude. Zo kwam een vacature langs voor teammanager contactcenter bij Primox. Na mijn CV te hebben gezonden, mocht ik met Julian in gesprek.
Na eerst een compliment over mijn schoenen, was het ijs gebroken. In no-time had Julian door dat ik meer kwaliteiten en ervaring had dan ik zelf besefte. Jammer genoeg rolde er niet direct een passende rol voor mij uit, maar Julian had wel het vuur in mij opgestookt. Van onbewust bekwaam naar bewust bekwaam zal ik maar zeggen.
Ik heb nadien, met wisselend succes, diverse teammanager rollen vervult. Elke keer als ik weer beschikbaar kwam op de markt, toch even aanhaken bij Julian. Tja, sommige contacten moet je nou eenmaal warm houden, nietwaar?
Na zo'n anderhalf jaar Retail bij IKEA merkte ik dat er iets niet lekker zat. Ik miste iets in mijn werk, waardoor de energie terugliep. Dat contactcenter sfeertje, het snelle schakelen, de dynamiek en het 'ontspannende' geroezemoes van al die telefonische gesprekken en getik van ijverig typende medewerkers. Even snel een klein coachend gesprekje. Tussen neus en lippen door vragen hoe het thuis gaat. Als je uit de business komt of er middenin zit, weet je precies wat ik bedoel. Ik leef voor die wereld! Hier kwam ik pas achter toen ik het, voor mijn functie bij IKEA, vaarwel had gezegd.
Ineens was er een mooie vacature bij ATAG waarvoor Julian mij benaderde. Weer in de pen. Ja hoor, Eugene staat open voor een nieuwe uitdaging. Snel nog even appen. CV insturen en een motivatie schrijven. Julian gaf gelijk aan dat dit wel eens een match kon worden. Ervaring sloot aan bij de wensen en ook qua persoonlijkheid kon het nog wel eens klikken.
Het was fijn dat het eerste gesprek aan het einde van de dag kon plaatsvinden, zodat mijn huidige werk niet te veel hoefde te lijden. Ontzettend fijn gesprek met Martijn van ATAG gehad. Hij was eerlijk over de uitdagingen en de verwachtingen van de 'nieuwe' teammanager. Aansluitend een rondleiding door het overweldigende Experience Center, waarbij ik ook informeel met wat werknemers (nu collega's) kon praten. Wat een warme sfeer. Met dit gevoel heb ik gelijk, ik zat nog niet eens op de snelweg, Julian gebeld. ‘Ja Julian, dit kon ‘m nog wel eens worden!’ En inderdaad, het gevoel klopte, want voordat ik thuis was, had ik de uitnodiging voor het tweede gesprek al op zak.
Direct na het weekend had ik mijn tweede gesprek met mijn toekomstige directe collega-teammanagers. Open en eerlijk over hun uitdagingen en welke aanvulling zij zoeken binnen het team. En ook weer dat warme gevoel en die klik. Hierna heb ik gelijk Koen gebeld. (Want ook Julian is weleens op vakantie.) "Als ik met deze mensen mag werken, dan zal ik mij snel thuis voelen en ik kan een mooie bijdrage leveren". En ook op het tweede gesprek kwam al snel de positieve reactie vanuit ATAG!
Hierna ging alles razendsnel. De dag na het gesprek hebben we de voorwaarden kunnen bespreken en op de uiterste datum voor mijn opzeggingstermijn was de deal rond. Nu ga ik op 1 juni starten bij ATAG als Teammanager Consumer Care!
We zijn zes jaar verder na mijn eerste ontmoeting met Julian. En we wisten beide dat er een moment zou komen dat de juiste rol binnen een fantastische organisatie zich zou aandienen. Ik ben nog steeds dankbaar voor dat eerste gesprek waarin Julian, wellicht onbedoeld, het vuur in mij heeft aangewakkerd door mijn kwaliteiten en persoonlijkheid te zien en deze te benoemen.
Heeft jouw organisatie ook een werving & selectie vraagstuk of ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging? Neem contact met ons op, we helpen je graag.
Download de white paper
Stuur ons dan een mailtje naar info@primox.nl.
Gerelateerde artikelen
Blog Marjolein: 1 gesprek, 1 match
Blog Martine: Detacheerder waar ik mezelf mag zijn
Dubbelinterview met freelance leidinggevende Lucien en Julian (eigenaar Primox)
Primox in je mailbox
Schrijf je in en ontvang elk kwartaal onze nieuwsbrief over klantcontact, werving & selectie en detachering met interessante inzichten en een externe co-host.