Laura Stuivenberg

Consultant

Hi Laura, welkom bij Primox! Kun je ons wat meer vertellen over jezelf?

35 jaar en een geboren en getogen Enschedese. Sinds een paar jaren uitgeweken naar Haaksbergen, samen met mijn vriend, katjes en een paar vissen. In mijn vrije tijd reis ik graag, houd ik van een terrasje en speel ik darts.

Hoe ben je in de wereld van klantcontact terechtgekomen?

Op mijn 17e zocht ik een bijbaan, naast school, en kwam ik terecht bij HCN (inmiddels Continuum). De outbound sales omgeving beviel mij erg goed. Naast warme klanten/projecten ben ik ook uitgeweken naar het verzamelen van koude leads voor een hypotheek adviesbureau, hier heb ik mijn eerste stappen gezet als leidinggevende. Inmiddels had ik school afgerond en was ik nog zoekende welke studierichting ik op wilde. Op hetzelfde moment werd ik benaderd door KPN Contact voor een fulltime gecombineerde functie gericht op service, sales en klachten, waarbij ik een ruim assortiment aan cursussen en opleidingen kon gaan volgen. In de 3 à 4 jaren bij KPN heb ik alle kneepjes van het vak geleerd en de processen rondom een klantcontactomgeving leren kennen. Daarna wilde ik nog maar één ding: groeien naar functies waarbij ik echt kon gaan bijdragen aan de ontwikkeling van medewerkers, afdelingen en processen.  

Wat was je allereerste baan, wil je daar wat meer over vertellen?

Het is erg grappig om te zien hoe de technologie gegroeid is. Bij HCN mocht ik nog klanten met een (middeleeuwse) inbelverbinding benaderen voor een overstap naar destijds het nieuwste van het nieuwste: een ADSL-verbinding.

Wat vind je het leukste aan werken in klantcontact?

Toen ik zelf nog in de lijn zat vond ik weerstandsgesprekken de beste gesprekken die er zijn. Zo mooi om te zien hoe je emotie kunt ombuigen met een paar simpele trucs en de klant uiteindelijk met een lach kunt laten ophangen. Dit ongeacht of je nu wel/niet voor een directe oplossing hebt kunnen zorgen.

Wat is nu écht kenmerkend voor jouw manier van werken?

Bij alles wat ik doe, vind ik het belangrijk dat er hoge kwaliteit geleverd wordt en dat er op de meest efficiënte manier gewerkt wordt.

Welke opdracht of baan uit het verleden heb je het meeste geleerd en wat neem je daarvan mee?

Ondanks dat ik op het gebied van cursussen en opleiding veel heb geleerd in mijn tijd bij KPN Contact, heb ik in de praktijk het meest mogen leren in de jaren dat ik werkzaam ben geweest voor Xtrasouce (nu; Webhelp). Bij Xtrasource heb ik voor het eerst alle processen van a tot z mogen leren kennen binnen de klantcontactomgeving. Tevens heb ik d.m.v. groeirollen ook de diverse functies ‘mogen proeven’ welke allemaal komen kijken binnen een professionele en goed georganiseerde klantenservice.

Nu ben je natuurlijk hier. Hoe kwam je in contact met Primox?

Op een dag werd ik benaderd door Koen voor een digitale kop koffie. Hij kwam mijn profiel tegen op LinkedIn en het was meteen duidelijk dat er veel raakvlakken waren.  

Nu een nieuwe opdracht bij SPIE, tof! Kun je daar wat over vertellen en heb je er al nieuwe dingen geleerd?

Bij SPIE ben ik werkzaam als Traffic Manager. Uiteraard zijn de taken rondom deze functie mij zeer bekend, maar de omgeving is totaal nieuw. Niet een directe klantcontactomgeving, maar ik ben de werkzaam voor de afdeling: Engineering. Een compleet nieuwe omgeving, ander type mens, andere werkzaamheden, maar een superleuke uitdaging waar ik zelf ook nog weer genoeg van kan leren.

Wat hoop je toe te voegen aan het team van SPIE?

Structuur, rust, en efficiëntie!

Gaaf! En wat doe je graag naast je werk?

In mijn vrije tijd reis ik graag, houd ik van een terrasje en speel ik darts.

En verder? Favoriete film, serie, muziek, eten?

Momenteel ligt de focus meer op het volgen van series via streamingdiensten. Een avondje Netflix, heerlijk! Een favoriet? Lastig! Qua eten gaat mijn voorkeur het meest uit naar de Aziatische keuken.

Heb je nog grote plannen voor de toekomst, zoals een toffe reis?

We willen op korte termijn nog graag een rondreis maken door delen van Azië en de VS.

Het laatste woord is aan jou, wil je nog iets met ons delen?

'The key to success is to focus on goals, not obstacles.’

Bedankt voor je tijd, Laura! Leuk om je beter te leren kennen.