Daan Douven

Communicatiespecialist

Als onze medewerkers voor het eerst bij Primox binnenkomen, stellen we hen een aantal vragen. Zo leren wij en jij ze een beetje beter kennen.

Zou je jezelf even in het kort willen voorstellen?

Natuurlijk! Zo'n 21 jaar geleden ben ik geboren in Arnhem en na wat omzwervingen woon ik nu in Zwolle. Ik doe dit jaar mijn afstudeeropdracht in hbo Communicatie en ik ontwikkel mij zoveel mogelijk in communicatie, marketing en storytelling. Je mag mij ’s nachts altijd wakker maken voor een goede commercial, een supersterk merk of een idee voor een nieuwe onderneming. Daarnaast drum ik erop los en volg ik ons aller Ajax.

Wat was je eerste gevoel bij Primox en hoe heb je je eerste werkdag ervaren?

Ik had in eerste instantie geen flauw idee wat Primox deed, maar gelukkig kwam daar tijdens mijn eerste werkdag meteen verandering in. Ik merkte meteen de drive van o.a. Julian en Koen om samen echt iets neer te zetten. Mijn ontvangst was super. Bij Primox krijg ik de ruimte om met nieuwe ideeën te komen en ze ook meteen uit te werken. Daar zijn we nu al mee bezig.

Hoe zie jij jouw toekomst binnen Primox?

Zoals ik net al zei, wil ik mijzelf heel graag ontwikkelen. Bij Primox krijg ik de ruimte om dat te doen. Daar ben ik heel blij mee. Het is een mooie uitdaging om deze organisatie naar een nieuw niveau te brengen. De open en constructieve werkomgeving gaat daar zeker bij helpen. Ik ga er keihard aan werken om Primox te zien groeien.

Wat hoop jij dat we met elkaar gaan bereiken?

Er ligt ‘marketing wise’ veel ruimte voor Primox. Het is mijn taak om die samen met Julian en Koen te benutten. Ik wil graag dat mensen in één oogopslag zien wat wij doen, waarom je onze partner of werknemer wil zijn en hoe je dat zo snel mogelijk wordt. Vanuit die basisprincipes bouwen we aan een herkenbare identiteit. Als we die tekstueel (tone of voice) en visueel (branding) neerzetten, dan creëren we de perfecte basis om te communiceren. Het merk Primox moet een duidelijk, toegankelijk en unieke uitstraling krijgen. Ik wil dat Primox op de beste manier met (potentiële) klanten en werknemers communiceert.

Wanneer is deze samenwerking voor jou geslaagd?

Als we allebei het gevoel hebben dat we het maximale uit onze samenwerking halen, maar ik wil niet alleen even een paar statistieken verbeteren. Het is veel belangrijker om duidelijk te communiceren en aan te sluiten op potentiële partners, klanten en werknemers. Je doelgroep begrijpen en dan snappen hoe jouw boodschap daar het beste op aansluit. Dat wil ik vanuit een goede communicatieve basis doen. Als dat staat en we altijd denken: ‘heeft iemand hier echt wat aan?’, dan ben ik tevreden. Marketing is zo menselijk mogelijk communiceren en cijfers gebruiken om dat nog beter te doen. Als we dat allemaal toepassen, dan zijn we heel erg goed bezig.