Basisopleiding Teammanagers
De Basisopleiding Teammanager past bij ieder bedrijf dat nieuwe Teammanagers de beginselen van Klant Contact wil bijbrengen. Het is daarnaast een perfecte opleiding voor mensen die willen bewegen naar de functie van Teammanager. De deelnemer kan zich met deze opleiding verder ontwikkelen op het gebied van Klant Contact Management en leert beter inspringen op operationele vraagstukken. De docenten en gastdocenten zijn allen expert in hun vakgebied en hebben jarenlange ervaring. Ook hebben zij ruime ervaring in trainingen geven en het opleiden en coachen van medewerkers.
Investering van de kandidaten
- Zes opleidingsdagen met 24 contacturen
- Gemiddelde huiswerklast is 22 uur
- Totale investering van 46 uur per kandidaat
Inhoud Basisopleiding Teammanager
De opleiding draagt bij aan het bijbrengen van de kennis en vaardigheden rondom Klant Contact Management en aan het uitbreiden van de volgende competenties:
- Analytisch
- Beluisteren
- Flexibel
- Leiderschap tonen
- Overtuigen
- Communicatievaardigheden
- Gesprekstechnieken
Kenmerken van opleiding
- Zes dagdelen praktijkgerichte opleiding
- Open inschrijving
- Minimaal 3 en maximaal 8 deelnemers
- Deze training kan zowel online als op locatie (kantoor Primox in Apeldoorn) gegeven worden.
Wat je weet en kan na de opleiding
- De deelnemer kent de belangrijkste besturingsmodellen die binnen het Klant Contact worden gebruikt, kent het belang van data, weet rapportages te lezen en analyseren en kent de meest voorkomende KPI’s.
- De deelnemer kent verschillende stijlen van leidinggeven, heeft inzicht in veranderprocessen en weet medewerkers te motiveren.
- De deelnemer kent de basisprincipes van communicatie, de basisgesprekstructuur, de verschillende gespreksvaardigheden en kan een coachgesprek voeren.
- De deelnemer kent de achtergrond van WFM, kent in basis de processen binnen de WFM cyclus, kent de belangrijkste KPI’s en terminologie, weet de samenwerking met WFM afdelingen vorm te geven en weet hoe adviseurs te coachen op dit gebied.
- De deelnemer kent de verschillende beïnvloedingsstijlen, weet verschillende vormen van intervisie te begeleiden en weet sollicitatie- en slecht nieuws gesprekken te voeren.
- De deelnemer kent de verschillende soorten ziekteverzuim, is inhoudelijk op de hoogte van de Wet Poortwachter, kan acteren vanuit verzuimmanagement en weet verzuimgesprekken te voeren.
Overzicht totale programma
Dagdeel 1: Besturing van het Klant Contact
- ITO
- Lean Six Sigma
- COPC
- Data Rapportages
- KPI’s en terminologie
Dagdeel 2: Leiderschap en leiderschapsstijlen
- Zeven eigenschappen van effectief leiderschap
- Situationeel leiderschap
- Willen-weten-kunnen
- Coachingstechnieken
- Veranderprocessen
- Omgaan met weerstand
- Motiveren van medewerkers
Dagdeel 3: Communicatie en gesprekstechnieken deel 1
- Communicatie
- Aansluiten op de ander
- Gespreksstructuur
- Gespreksvaardigheden
- Feedback geven
- Coachgesprek
Dagdeel 4: WFM voor Teammanagers
- Achtergrond WFM
- WFM processen
- KPI’s en terminologie
- Samenwerking met WFM
- Coaching en sturing
Dagdeel 5: Gesprekstechnieken deel 2
- Beïnvloedingsstijlen
- Intervisie
- Sollicitatiegesprekken
- Slecht-nieuws-gesprekken
Dagdeel 6: Verzuim
- Soorten verzuim
- Soorten ziekteverzuim
- Wet Poortwachter
- Verzuimmanagement
- Verzuimgesprekken
Geïnteresseerd? Schrijf je (collega's en jij) in voor de Basisopleiding via het formulier hieronder!
Schrijf je in voor de Basisopleiding
Is de Basisopleiding Teammanagers iets voor jou en/of je collega's? Laat de nodige gegevens achter, want samen brengen we Klant Contact naar een hoger niveau.