Jerzy de Groot

Consultant

Als onze medewerkers voor het eerst bij Primox binnenkomen, stellen we hen een aantal vragen. Zo leren wij en jij ze een beetje beter kennen.

Hi Jerzy, hoe ben je terechtgekomen in de wereld van klantcontact?

Mijn eerste ervaring met de klantcontactbranche was tijdens mijn studie als bijbaan voor een klein facilitair callcenter. Daar werkte een bonte verzameling aan mensen, van jonge studenten tot oudere mensen en het ging er enorm ongeorganiseerd aan toe. Ik herinner mij dat het regelmatig voorkwam dat we tijdens een dienst vaker moesten switchen van inbound naar outbound voor verschillende opdrachtgevers terwijl we, of geen inkomende telefoontjes ontvingen, of dat er geen records waren geladen om te bellen. Toen stond de Contact Center branche nog echt in de kinderschoenen, sindsdien is er enorm veel veranderd en is de Contact Center wereld verder doorontwikkeld en geprofessionaliseerd.

Wat was je allereerste werkgever?

Mijn eerste ‘echte’ werkgever na diverse bijbaantjes was SNT, nu beter bekend als Webhelp. Ik heb daar als Teammanager bijgedragen aan een groot outbound project (KPN CPS). Een soort van tegenhanger van Tele2 Carriér Pré Select.

Wat vind je het leukst aan klantcontact?

In klantcontact ervaar ik altijd een bepaalde sfeer en dynamiek die mij erg aanspreekt. Er zijn vaak veel mensen werkzaam in een Contact Center, er is altijd wel iemand om een praatje mee te maken, een brandje te blussen of een project om op te pakken. Daarbij heb ik veel ervaring in de Contact Center branche en begrijp ik het spel van SLA’s en KPI’s, dus voor mij overzichtelijk waar er gestuurd moet worden om een gewenst resultaat te halen.

Hoe ben je in contact gekomen met Primox?

Via LinkedIn zijn we met elkaar in contact gekomen. Ik zie mijzelf graag als interim-manager/Consultant voor de overheid. Primox had een vacature bij O&P Rijk (Ministerie van Binnenlandse Zaken) in portefeuille waar zij een geschikte kandidaat voor zochten. Koen heeft mij benadert, het klikte en dezelfde maand was de arbeidsovereenkomst getekend.

Wat heb jij in je huidige opdracht geleerd?

Wat ik in mijn huidige opdracht tot nu toe heb geleerd is dat je (ik) nooit uitgeleerd bent… Hoewel ik veel ervaring heb binnen de Contact Center branche, blijf ik situaties tegenkomen waar (positieve) verwondering op zijn plaats is. Bijvoorbeeld een structuur of systemen die ik niet eerder ben tegengekomen, maar die wel werken.

Wat is jouw meerwaarde in deze opdracht?

Mijn extra toegevoegde waarde is dat ik in mijn loopbaan vaak bijgedragen heb aan veranderingstrajecten, daarbij heb ik ervaring binnen de Klant Contact branche en (Rijks)overheidsorganisaties. Bovendien heb ik bepaalde soft skills ontwikkeld die mij helpen medewerkers en collega’s mee te nemen in een veranderingsproces, gedragsaanpassing en met het omgaan van weerstand.

Wat doe je graag naast je werk?

Naast mijn werk ga ik graag naar vrienden en familie en probeer ik minimaal twee keer per week naar de sportschool te gaan. Daarbij vind ik het leuk om met een mountainbike door het bos te crossen.

Wat is je favoriete film?

Veel films vind ik wel leuk, maar ik heb geen favoriete film of iets dergelijks. Als ik moet kiezen, zou ik voor een avonturen/fantasy film gaan.

Wat is je favoriete muziek?

Van Nederlandstalig naar mellow (saxophone) Deep House tot absoluut foute jaren 80 hits. Ligt helemaal aan mijn mood en humeur wat ik op dat moment leuk vind.

Wat is je favoriete eten?

Wanneer ik uit eten ga; (fusion)Aziatisch echt goede sushi of de betere Japanse lekkernijen. Wanneer ik thuis kook; Nederlands of Italiaans, zoals pasta ragu à la bolognese.

Wat wil je verder nog met ons delen?

Hoewel ik erg serieus kan zijn, kan ik ook de humor van veel zaken inzien en ben ik een vrolijke noot. Ik ben dienstbaar ingesteld, sensitief en samenwerkingsgericht. Ik herken mij sterk in de uiting “Alleen ga je sneller, samen kom je verder.”